I INFORMATION

利用案内

image

開館時間OPENING HOURS

通常時
8:30 - 21:00(土日祝日 9:00 - 20:00)
8月、9月、2月、3月
8:30 - 21:00(土曜 11:00 - 17:00 / 日曜祝日 閉館)
Normal time
8:30 - 21:00(Saturdays, Sundays, and holidays 9:00 - 20:00)
August, September, February, March
8:30 - 21:00(Saturdays 11:00 - 17:00 / Closed on Sundays and holidays)

開館カレンダーOpening calendar

8:30 - 21:00

9:00 - 20:00

8:30 - 17:15

11:00 - 17:00

閉館日 | Closed

休館日CLOSURE DATES

  • 長期休暇中の日曜祝日
  • 夏季一斉休業
  • 年末年始

※その他、入試実施や工事、メンテナンス等で臨時休館させていただくことがございます。

  • Sundays and national holidays during vacation periods
  • Summer closure periods
  • Year-end/New Year’s holiday season

Note: The building may also be temporarily closed for entrance examinations, maintenance, and other special reasons.

利用時のお願いRULES

  • 緊急避難時には教職員の誘導に従ってください。
  • 館内の飲食については案内表示に従ってください。
  • 他の方の迷惑になるような行為はご遠慮ください。
  • 学外の方のご利用は1階のみ可能です。
  • 介助犬以外のペットを敷地内にお連れにならないよう、お願いいたします。
  • In the event of an emergency evacuation, always follow the instructions of faculty and staff
  • Refer to the displayed information about eating and drinking in the building
  • Refrain from any activities that may cause trouble or inconvenience others
  • Visitors are only allowed on the first floor
  • Other than service dogs, no pets are allowed in the building

見学対応TOURS

一般の方のご見学は受け付けておりませんのでご了承ください。
Taki Plaza内に関しましては、こちらをご参照ください。こちら

Please note that we do not accept tours from the general public. 
Please refer to here for the inside of Taki Plaza. Here

Support Planning Group, Student Support Division,
E-mail: takiplaza@jim.titech.ac.jp

施設紹介FACILITIES AND SERVICESFLOOR MAP

EVENT SPACE

EVENT SPACE

地下2階のイベントスペースは、約100席の座席を設置しています。座席は後方エリアに収納可能となっており、フロアとして利用した場合は最大約200名の収容が可能です。プロジェクター2台を利用したプレゼンから学生の企画する国際交流イベントまで、幅広くご活用いただけます。可動式ホワイドボードが多数用意されており、イベントを実施していない時間は、「学生の居場所」として利用可能です。

The event space on the B2 underground level has seating for approximately 90 people. Chairs may be placed at the back, increasing the maximum seating capacity to 200 if the entire floor is used. Wide-ranging activities are possible, from presentations utilizing two projectors to student-planned international exchange events. Large numbers of moveable whiteboards are also available. This space serves as a communal area for students when no events are scheduled.

WORKSHOP ROOM

WORKSHOP ROOM

地下2階のワークショップエリアは、約80席収容の1部屋として、あるいは間仕切りにより約40席収容の2部屋として利用することが可能です。プロジェクターはいずれの部屋タイプにも対応可能であり、1部屋で使用する場合はテレビ会議システムも利用可能です。ゼミやサークルなどのグループでの利用、セミナーや授業での利用を予定しています。

The B2 level workshop area may be used as one room with a capacity of around 80, or partitioned into two rooms with around 40 seats each. Three projectors can be adjusted to suit either room configuration, and there is a videoconference system available when the workshop is used as a single room space. This area is designed for group study or club activities, academic seminars, classes, and various other uses.

STUDY ABROAD AND CAREER INFORMATION

STUDY ABROAD AND CAREER INFORMATION

地下1階のキャンパスライフインフォメーションエリアは、留学や就職等に関する本が並ぶ低層書架で囲われたスペースにソファやビッグテーブルがゆとりをもって配置されており、専門の教職員が留学や履修についての相談に丁寧に対応してくれます。キャリアアドバイザールームも同じフロアにあり、就職活動に関する相談にも対応します。

The study abroad and career information area on the B1 level features sofas and large tables, arranged in spaces surrounded by low-lying shelves filled with books on overseas study and career opportunities. Specialized faculty members and staff are on hand to provide detailed information and counseling about study abroad programs, course registration, and other student needs. This floor is also home to the Career Consultation Room for counseling services related to job-search activities.

GLOBAL LOUNGE

GLOBAL LOUNGE

地下1階のグローバルラウンジは、大型のソファに座りながら、海外放送の視聴や海外雑誌を閲覧することができます。留学生にとっては母国の情報を、日本人学生にとっては海外の情報をリアルタイムで得ることができるエリアです。

The global lounge on the B1 level encourages students to relax on spacious sofas, watch overseas broadcasts, and browse international magazines. International students will find this area valuable because it offers real-time information on their home countries, and does the same for Japanese students through overseas news and other media.

STUDENT SERVICES AND SUPPORT

STUDENT SERVICES AND SUPPORT

学生サービスの窓口がTaki Plazaの1階と地下1階に集約されています。 学務部・学生支援センターでは以下の業務内容を行っています。お気軽に窓口へお越しください。

Various student service desks are grouped together on the first floor and B1 levels. The Student Services Department and the Student Support Center engage in the activities outlined below. Please visit the reception desk for inquiries and requests.

窓口番号および業務内容案内Floor Directory

窓口サイン
Counter No.
業務内容案内
Services and Support
1階
1st floor
総合窓口
Information

・自転車シール配布

・ピンコード再設定

・WORK POD(オンライン面接ブース)

・Bicycle sticker distribution

・Pin code reset

・Online job interview booth

1 教務webヘルプデスク
Web System Help Desk

・教務Webシステム

・OCW

・OCW-i

・T2SHOLA

・ポートフォリオシステム

・Web System for Students and Faculty

・OCW

・OCW-i

・T2SHOLA

・Learning portfolio system

2 教務課大学院グループ
Student Division Graduate Student Services

・大学院課程の授業、成績、修了

・Graduate coursework, academic transcripts, and completion

3 教務課学務グループ
Student Division Undergraduate Student Services

・学士課程の授業、成績、卒業

・Undergraduate coursework, academic transcripts, and graduation

4 学生支援課経済支援グループ
Student Support Division Financial Aid Group

・入学料/授業料免除

・民間奨学金

・Exemption of enrollment and/or tuition fees

・Privately funded scholarships

地下1階
B1
5 留学生交流課・留学情報館・グローバル人材育成推進支援室
International Student Exchange Division/Study Abroad Information Center/Support Office for the Promotion of Global Human Resource

・海外留学

・グローバル理工人育成コース

・Study abroad programs

・Global Scientists and Engineers Course

6 留学生相談窓口
International Student Support

・留学生相談窓口

・International student support

7 学生支援課
Student Support Division

・国費奨学金(サイン)

・学生寮

・チューター

・課外活動・サークル

・体育施設

・70周年記念講堂

・保険(学研災/学研賠)

・資格外活動許可

・VISA在留カード更新

・Taki Plaza 施設利用

・MEXT Sign/MEXT (Japanese Government)scholarship

・Student dormitories

・Assigning tutors

・Extracurricular activities

・Sports facilities

・70th Anniversary Auditorium

・Insurance services (Gakkensai/Gakkenbai)

・Visa-related matters for part-time work

・Extension of residence permit

・Facilities of Taki Plaza

8 未来人材育成部門・学生支援センター
Student Success Support Section/Student Support Center

・学修相談

・学修コンシェルジュJr

・学勢調査

・ピアサポーター

・VG(学生ボランティアグループ)

・ACTION(語学パートナー制度)

・FLAP(留学促進団体)

・クラウドファンディング

・OB名簿

・Advice on study plans

・Graduate students

・Student Survey

・Peer Supporter

・Tokyo Tech Volunteer Group

・ACTION(Language Exchange Partner Program)

・Studying Abroad Support Group FLAP

・Crowdfunding for Students

・OB List

ATTIC LAB

ATTIC LAB

2階のAttic Labは、小上がりスタイルの和室、ゆったり使えるカウンター席、座り心地の良いソファ席など、学生が自由に選べる様々なスペースが用意されています。ものづくりのアイデアを学生同士で共有したり、起業に興味をもつメンバーで交流会をしたり、「志」をもった学生の夢を実現に一歩近づけるためのオープンなスペースです。

The second-floor creative space has a raised tatami-floored section, a spacious counter and chairs, comfortable sofas, and other elements that can be arranged for various purposes. This freewheeling space supports the sharing of innovative ideas between students, get-togethers for those with entrepreneurial interests, and other events to support ambitious students pursuing their dreams and aspirations.

CAFÉ

CAFÉ

1階のカフェでは、コーヒーやピザなどの軽食を提供しています。コーヒーを片手に交流をお楽しみください。Taki Plazaでは、一部エリアを除き、飲食可能となっています。

The café on the first floor is a place to unwind, socialize over coffee, or grab a bite. Please note that Taki Plaza permits eating and drinking of non-alcoholic beverages in most spaces except in certain areas.

※席数等、今後一部変更が生じる可能性がございます。

Note: Seating capacity and other details are subject to change without notice.

各SPACEの予約SPACE RESERVATION

EVENT SPACE」「WORKSHOP ROOM」のご利用は事前予約が必要となります。
学生の方は、東工大ポータルサイトにログインの上、教務WEBメニューより、各スペースの空き状況の確認・予約を行うことができます。
(東工大ポータル > ログイン > 教務WEBシステム > メニュー > Taki Plaza スペース予約)
学生以外の方は、学生支援課までメールにてお問い合わせください。
メールアドレス:takiplaza@jim.titech.ac.jp

Taki Plazaはブランドコンセプトにもありますとおり、学生主体の「つながる」場です。
そのため館内施設は原則として、学生主体のイベントや、学生の国際交流を目的としたイベントにご利用いただけます。
何卒ご理解くださいますようお願い申し上げます。

予約申請期間は以下のとおりです。
それ以外の期間に予約をご希望の方は、学生支援課までご相談ください。

【イベントスペース、大階段エリア】
学  生:3ヵ月前から3日前まで
学生以外:2ヵ月前から3日前まで
【ワークショップルーム】
学  生:2週間前から当日まで
学生以外:1週間前から当日まで
You need to make a reservation to use the event space, and workshop room. Please log onto the Web System for Students and Faculty via the Tokyo Tech Portal to confirm openings and reserve a space if it is available. (Tokyo Tech Portal > Log on > Web System for Students and Faculty > Menu > Taki Plaza reservation request)

For non-students, please contact the Student Support Division by e-mail.
E-mail address: takiplaza@jim.titech.ac.jp

As stated in the brand concept, Taki Plaza is a place where students can "connect". Therefore, in principle, Taki Plaza's facilities can be used for student-led events and events aimed at international exchange among students. We appreciate your understanding.

The reservation application periods are as follows.
If you wish to make a reservation during other periods, please contact the Student Support Division.

【Event Space, Central staircase area】
Students: 3 months to 3 days prior to the event
Non-students: 2 months to 3 days prior to the event
【Workshop Room】
Students: 2 weeks in advance, and also on the day
Non-students: 1 weeks in advance, and also on the day

お問い合わせCONTACT

Support Planning Group, Student Support Division,
Tokyo Institute of Technology

takiplaza@jim.titech.ac.jp